FILMO- PORNOGRAFICZNE INSPIRACJE

(zestaw shortów) 93’

Kurator: JorgeTheObscene

7/06 piątek | 17:30 sala 2 ROZWÓJ
8/06 sobota | 23:30 sala 4 PRZYSZŁOŚĆ
9/06 niedziela | 16:00 sala 5 HISTORIA

Kiedy na początku tego roku Aga Szreder i Rafał Żwirek zaprosili mnie do kuratorowania bloku filmów krótkometrażowych na PPAF w Warszawie, przechodziłem przez mroczny moment.  A ponieważ osoby kuratorujące PPAF uwielbiają być inne – i z pewnością są – chciały, żebym został „curator in focus”; prezentując wybór prac, które w jakiś sposób mnie naznaczyły, zainspirowały i wciągnęły w świat pornografii. Oczywiście podekscytowany zgodziłem się i po raz kolejny porno stało się światłem przewodnim na niebie moich najbardziej ponurych nocy.

Jak mógłbym odmówić? Dwie z moich największych życiowych pasji to FILM i SEKS (kiedy kompulsywnie używam ich do ucieczki od rzeczywistości, nazywam je uzależnieniami), a kiedy zacząłem oglądać dobre filmy o seksualności, wszystko zaczęło nabierać sensu. W tym programie przedstawiam zestaw filmów, które tworzą portret mojego artystycznego genotypu.

 

To dzięki „PiX” (2014) Antonio Da Silvy po raz pierwszy dostrzegłem artystyczno-kreatywny potencjał pornografii. Natychmiast skontaktowałem się z autorem, aby zaoferować swoje włochate ciało otwarte na każdy jego pomysł. W tym samym roku zadebiutowałem w jego filmie “Solos”. Dokumentalne podejście Da Silvy sprawia, że jego prace są urzekające, pozostając jednocześnie zawsze seksualnie wyraziste i zajebiście kręcące. Mniej więcej w tym samym czasie, obejrzałem inny film, który utkwił mi w pamięci. Był to zrobiony w podobnej, dokupornograficznej stylistyce „PUTITO” Leo Meny i Alvaro Puentesa. Jako osoba świadcząca usługi seksualne i pochodząca z Chile, szczególnie identyfikowałem się z perspektywą sex workingu, którą przedstawił Josecarlo Heriquez znany także jako el Putito Chileno (the Chilean Slut-Boy).

 

W 2015 roku moja (również pochodząca z Chile) przyjaciółka i partnerka w zbrodni Maria Basura zaprosiła mnie do występu na PornFilmFestival Berlin. Po raz pierwszy uczestniczyłem w pokazach krótkometrażowych filmów porno, to był prawdziwy początek mojej podróży. „Zolushka” Wesa Hurleya była tak zwariowana, zabawna i romantyczna, że natychmiast stała się jednym z moich ulubionych filmów. W następnym roku premierę miał nasz porno-skandaliczny serial dokumentalny „Fuck the Fascism” autorstwa Marii Basury. Maria zabrała mnie na blok filmowy „Fun Porno”, aby obejrzeć „Bang Van Band”, bezczelny i zabawny film „Minus is Valido” – zrobiony wspólnie z Theo Meow i Nayą. Wspólnie z nimi wkrótce nakręciłyśmy „Piedad”, gdzie grałem swoją pierwszą główną rolę w filmie. Te lata wywarły na mnie bardzo silny wpływ. Poznałem tak wielu ludzi i obejrzałem tak dużo porno, że jasne stało się dla mnie moje powołanie jako performera i pornografa. Zdecydowałem także, że humor zawsze będzie odgrywał fundamentalną rolę w mojej pracy filmowca.

Wtedy stało się coś nieoczekiwanego. W tamtym momencie miałem pewność, że jestem gejem (najprawdopodobniej jestem nim nadal), jednak kilka filmów zdołało przełamać niektóre z moich mentalnych struktur i poszerzyło moje życie seksualne. Uwiodło mnie piękno kobiecego ciała przyciskającego się do szyby w ‚Crystal Clear” nakręconym przez Max Disgrace. Poczułem się reprezentowany przez intymną i zmysłową narrację Liny Bembe o seksualnej uległości w „Atrophy Portraits II” Four Chambers; i po raz pierwszy napaliłem się na niezgrabne, trans i niebinarne ciała i ich perwersyjną dynamikę w „FULL” Aorta Films.

 

Kolejną główną rolą zagrałem w filmie „Lemon Taste” (2018), filmowej gejowsko-podróżniczej fantazji erotycznej Nicky Miller. W tym samym roku premierę miał inny film z gatunku gay-cruising fantasy: ”Chemo Darkroom”, osobisty film Harveya Rabbita o odzyskiwaniu i ponownym odkrywaniu seksualności po chorobie nowotworowej.

 

Wszystkie te niesamowite filmy i ci utalentowani twórcy_nie (oraz wiele innych osób) były wielką inspiracją do mojego debiutu reżyserskiego: „The MultiVerse in a MouthFuck”. Potem pojawił się COVID i zostałem zaproszony do kuratorowania mojego pierwszego festiwalowego programu filmów krótkometrażowych, który nazwaliśmy THIS IS (NOT) GAY PORN, na Excéntrico Fest w Chile. W moich poszukiwaniach dzieł latynoamerykańskich wyróżniał się CYPORK DRONE Argentyńczyków Diego Stickara i Juliana Merlo, zachęcając mnie do odkrywania rzeczy, do których nigdy wcześniej nie czułem pociągu – niektóre z nich wkrótce potem wypróbowałem i niezmiernie mi się podobały.

 

Wreszcie, aby zamknąć ten program filmowy, chciałem włączyć coś autorstwa Matta Lamberta; ponieważ jestem pod wrażeniem zdjęć i różnorodności jego pracy. Wideo „Moan Together” zostało nakręcone w ramach solidarności z osobami pracującymi seksualnie, potrzebującymi pomocy podczas pandemii. Ten film pokazuje, że pornografia może być również wykorzystywana jako narzędzie współpracy i wsparcia, ponieważ nie jest z natury tylko czymś, do czego się masturbujemy – porno jest, było i powinno być czymś o wiele więcej.

PIX

Antonio Da Silva

Portugalia 2014, 3’

 

PUTITO

Leo Mena + Alvaro Puentes

Chile 2014, 4’

 

Zolushka

Wes Hurley

USA 2014, 7’

 

Bang van Band

Minus is Valido

Niemcy 2016, 10’

 

Crystal Clear

Max Disgrace

UK 2017, 4’

 

Atrophy Portraits II

Four Chambers

UK 2018, 13’

 

FULL

AORTA

USA 2018, 14’

 

Lemon taste

Nicky Miller

Niemcy 2018, 9’

 

The Chemo Darkroom

Harvey Rabbit

Niemcy 2018, 17’

 

CYPORK DRONE

Diego Stickar + Julian Merlo

Argentyna 2020, 8’

 

Moan Together

Matt Lambert

USA 2020, 4’

Subscribe to our newsletter!

Subskrybuj nasz newsletter!